1. Ufaj tylko mamie i tacie. 2. Obcy są zagrożeniem. 3. Nigdy nie zdradzaj swojego imienia obcym. 4. Nigdy nie zbliżaj się do obcych i nie pozwalaj, by oni zbliżyli się do Ciebie. 5. Jeśli nieznajomy woła Cię po imieniu, uciekaj…
Hanna Hall pojawia się u psychologa Pietro Gerbera i twierdzi, że w dzieciństwie zabiła swojego brata. Gerber zgadza się pomóc pacjentce, zagłębia się w zakamarki jej pamięci za pomocą hipnozy i pomaga zmierzyć się z przeszłością. Czy kilkuletnia dziewczynka mogła popełnić morderstwo?
Dom Głosów — co się wydarzyło?
Pietro Gerber z każdą kolejną sesją odkrywa nowe fakty z życia bohaterki. Wracamy do czasów, kiedy Hanna miała kilka lat. Poznajemy jej rodziców i codzienność, która znacznie odbiega od codzienności innych dzieci w podobnym wieku.
“(…) Nazajutrz mama przychodzi mnie obudzić. Ubiera mnie i wyprowadza na dwór. Widzę tatę stojącego pod starym kasztanowcem. W ręce trzyma łopatę. Gdy się zbliżamy, zauważam, że wykopał dół obok miejsca, gdzie zakopany jest Ado. Przy nogach taty stoi moja skrzynia. Dlaczego mi to robicie? Strasznie się boję. Mama i tata nie zrobili mi nigdy nic złego; ten strach jest dla mnie czymś nowym i dlatego bardziej przerażającym. Mama klęka przede mną. — Teraz spuścimy skrzynię do tego dołu. Będziemy robić wszystko stopniowo, a potem nadejdzie moment, kiedy tata zasypie go ziemią. — Nie chcę — mówię szlochając. Ale spojrzenie mamy jest twarde, nie pozostawia miejsca na współczucie. (…)”
Im bardziej zagłębiamy się w myśli kobiety, tym więcej niewiadomych się pojawia i historia staje się coraz bardziej nierealna. Czy Hanna mówi prawdę? Hipnoza działa? Czy to wszystko mogło się wydarzyć? Im więcej sesji, tym bardziej Pietro żałuje, że zgodził się pomóc kobiecie.
Granica zaczyna się zacierać
Granica pomiędzy Hanną a psychologiem zaczyna się zacierać. Kobieta narusza prywatność Pietro, a on czuje, że spotkania wymykają mu się spod kontroli. Czy Hanna zaczyna nim manipulować? Pietro nie wie czego może się spodziewać, zaczyna obawiać się o swoją rodzinę. Teraz nie wiadomo kto tak naprawdę jest terapeutą, a kto pacjentem. Do tego pojawiają się kolejne fakty z życia Hanny, a wraz z nimi kolejne niewiadome…
Co się wydarzyło przed laty w Domu Głosów? Czy Hanna zamordowała swojego brata? Kogo lub czego dotyczy 5 zasad, których kilkuletnia dziewczynka musiała przestrzegać? Kim są obcy? Jak klientka wpłynie na życie Pietro? Im bardziej zagłębiamy się w lekturę, tym więcej pojawia się niewiadomych. Coraz więcej znaków zapytania, nowych tropów, zwrotów akcji.
Klimat powieści Dom Głosów jest niesamowity, przed oczami tworzą nam się obrazy z historii opowiadanej przez Hannę, czujemy strach, niepokój, obawę. Zastanawiamy co my zrobilibyśmy na miejscu psychologa. Książkę polecam fanom kryminałów, szczególnie twórczości Harlana Cobena, Lee Child’a, Elisabeth Carpenter.