10 sposobów na zwiększenie efektywności

Posted on

CAM04349

     Pewnie poznaliście już wiele technik na zwiększenie efektywności. Jedne metody były bardziej skuteczne, inne mniej. Tym razem Leo Babauta, autor książki „Zen To Done” przychodzi do nas z nowymi propozycjami, które mają nie tylko zwiększyć efektywność ale także pomóc nam w utrwaleniu pewnych nawyków i uporządkowaniu planów działania. Jaką metodą posługuje się Leo Babuta, żeby pogodzić pracę z życiem prywatnym oraz osiągać sukcesy zawodowe i równocześnie mieć czas dla rodziny?

     

 

 

     Zen To Done jest zbiorem dziesięciu nawyków, pomagających w zorganizowaniu się, uproszczeniu własnego życia, przejęciem kontroli nad swoimi sprawami i wykonywaniu swoich zadań. Posługując się tą metodą wcale nie musimy stosować się do każdego z dziesięciu nawyków. Wybieramy te, które są zgodne z naszym stylem życia, które ułatwią nam wykonywanie działań i pomogą w ustaleniu porządku, jeśli chodzi o podejmowane czynności. Leo Babuta twierdzi, że jeśli chcemy wdrążyć wiele nawyków na raz, nie odniesiemy sukcesu. Trudno się skupić np. na tym, żeby z dnia na dzień nagle zacząć uczyć się angielskiego i niemieckiego, biegać i chodzić na siłownie, a przy tym dbać o dobre odżywianie i wykonywać inne obowiązki domowe. Żeby wdrążyć w swoje życie nawyki, najlepiej zacząć od 1-2 nawyków, nie wiej, żeby móc się na nich skupić i nie zniechęcić się po kilku dniach.

 

10 sposobów na zwiększenie efektywności, o których pisze autor:

 1. Kolekcjonuj

2. Przetwarzaj

3. Planuj

4. Działanie

5. Prosty, zaufany system

6. Organizuj

7. Przeglądaj

8. Upraszczaj

9. Rytuały

10. Odkryj swoją pasję

 

     W książce „Zen To Done” każda metoda jest omówiona krok po kroku. Dowiadujemy się, że najprościej ułożone plany działania są najbardziej efektywne, minimalizm pomaga uporządkować myśli a notes, który powinniśmy zawsze mieć przy sobie jest sposobem na to, żeby nie zaprzątać sobie głowy mniej ważnymi sprawami, warto notować pomysły, żeby „uwolnić umysł”. Leo Babuta pisze, że dużym błędem jest tworzeni na pulpitach folderów typu: „różne”, „do przeglądnięcia”. Warto od razu segregować pliki, żeby nie pogubić się we własnych plikach i zapiskach. Autor pomaga w ustaleniu porządku dnia i dobrej organizacji. Uczy prostego sposobu katalogowania, kształcenia w sobie nawyków, zwracania uwagi na „przejścia”, czyli czas pomiędzy wykonywaniem jednej czynności a drugiej, który można wykorzystać na porządkowanie i odkładanie przedmiotów na miejsce. Książka „Zen to Done” Leo Babuta poddaje ciekawe pomysły i pomaga w stworzeniu własnego, indywidualnego systemu, dzięki któremu możemy lepiej zorganizować swój czas i dobrze nim dysponować, oraz działać bardziej efektywnie.

 logo_onepress

  • Chętnie bym przygarnęła ją! Bo zwiększenie efektywności zawsze się przyda 😉 Szczególnie że zawsze brakuje mi doby !!!

    • Dobra organizacja może znacznie ułatwić wykonywanie codziennych czynności, pozwala zaoszczędzić nerwy i czas. 🙂

  • kasia23112511

    Z ciekawości zajrzałabym do tej publikacji, czasami niestety brakuje mi dobrej organizacji czasu i mam wrażenie, że doba zdecydowanie za szybko się kończy.

    • Książkę bardzo szybko się czyta, także polecam! 🙂

  • A mogłabym przejrzeć tę książkę, może pomogłaby mi się lepiej zorganizować – abym miała więcej czasu na czytanie 😉

    • Mnie też w ostatnim czasie brakowało czasu na czytanie. 🙂

  • Martyna K.

    Pozycja wprost dla mnie. Ostatnio ciągle brakuje mi czasu, jest to raczej kwestia złej organizacji. Myślę, że ta książka by mi się przydała.

    • Szkoda, że doba ma tylko 24 godziny.. 😉