W dzisiejszym biznesie, dbanie o relacje zawodowe jest kluczowe, żeby osiągnąć sukces. Czym tak naprawdę są relacje i w jaki sposób należy je budować? Jak podtrzymywać kontakty? Jaką rolę odgrywa w tym komunikacja, empatia i zaangażowanie? Dlaczego tak ważne jest także budowanie zaufania? Na te pytania odpowiada nam autor książki “Jak pracować (niemal) z każdym” Michael Bungay Stanier.
Autor w swojej książce skupia się na relacjach zawodowych, jako kluczowym elemencie sukcesu w dzisiejszym świecie biznesu. Uważa, że to właśnie poprzez skuteczną komunikację, empatię, zaangażowanie i budowanie zaufania, możemy budować trwałe relacje, nie tylko ze współpracownikami, ale także z partnerami biznesowymi. Ważne jest, by utrzymywać profesjonalizm, pracować nad konstruktywnym rozwiązywaniem konfliktów i rozwijać sieć kontaktów, ponieważ dzięki temu można osiągnąć sukces zawodowy oraz z powodzeniem realizować cele, zarówno indywidualne, jak i zespołowe. Michael Bungay Stainer podkreśla, że o sukcesie i szczęściu w dużej mierze decyduje jakość relacji zawodowych — warto zatem, zamiast polegać na przypadku, zacząć tworzyć możliwie najlepsze relacje.
Książka “Jak pracować niemal z każdym” jest pewnego rodzaju przewodnikiem, dzięki któremu krok po kroku dowiadujemy się co jest ważne w relacjach, jak nad nimi pracować i jak o nie dbać. Autor daje wskazówki na temat rozmów, które każdego dnia toczymy w środowisku biznesowym. Budowanie relacji bywa trudne, ale z pomocą książki możemy wypracować u siebie pewność siebie w rozmowie, by współpracować i nawiązywać relacje (niemal) z każdym.
Przewodnik z zadaniami do wykonania
Kiedy otrzymałam książkę i zobaczyłam jej niewielki format oraz duże litery, w pierwszej chwili pomyślałam, że skoro tutaj tak niewiele tekstu, to pewnie także niewiele informacji. Muszę przyznać, że się pomyliłam. Autor napisał książkę prostym, zrozumiałym dla każdego językiem i zebrał w niej same najistotniejsze informacje, które mogą być użyteczne dla każdej osoby w środowisku biznesowym, a moim zdaniem, także prywatnie. Już po zapoznaniu się z kilkoma pierwszymi stronami wiedziałam, że będę czytać z ołówkiem w ręku. Nie myślałam jednak, że pozakreślam coś niemal na każdej stronie: ciekawostki, cytaty warte zapamiętania, techniki dotyczące nawiązywania i utrzymywania relacji, ćwiczenia do wykonania.
W książce mamy mnóstwo zadań, dzięki którym od razu możemy trenować nasze umiejętności — warto je robić, ponieważ dzięki nim książka zyskuje trochę inną formę, bardziej “warsztatową”, umożliwiającą pracę nad sobą, właściwie od razu. Książkę “Jak pracować z (niemal) każdym polecam osobom, które przebywają w środowisku biznesowym, mają ciągły kontakt z klientami lub ściśle współpracują z innymi pracownikami/zespołami. To przydatny przewodnik dla managerów, osób zajmujących się obsługą klienta, project managerów czy pracowników HR.
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Studio Emka.
Sprawdź także:
- MIEJ MNIEJ. JAK ŻYĆ PROSTO I SZCZĘŚLIWIE? — NATALIA KRAUS-KOWALCZYK
- KTO ZAPŁACZE NAD TWOIM GROBEM. 101 LEKCJI O ŻYCIU — ROBIN SHARMA