Jak pracować z (niemal) każdym — Michael Bungay Stanier

Posted on

Jak pracować niemal z każdym - Michael Bungay Stanier - książka - okładka - recenzja książki

W dzisiejszym biz­ne­sie, dban­ie o relac­je zawodowe jest kluc­zowe, żeby osiągnąć sukces. Czym tak naprawdę są relac­je i w jaki sposób należy je budować? Jak podtrzymy­wać kon­tak­ty? Jaką rolę odgry­wa w tym komu­nikac­ja, empa­tia i zaan­gażowanie? Dlaczego tak ważne jest także budowanie zau­fa­nia? Na te pyta­nia odpowia­da nam autor książ­ki “Jak pra­cow­ać (niemal) z każdym” Michael Bun­gay Stanier. 

Autor w swo­jej książce sku­pia się na relac­jach zawodowych, jako kluc­zowym ele­men­cie sukce­su w dzisiejszym świecie biz­ne­su. Uważa, że to właśnie poprzez skuteczną komu­nikację, empatię, zaan­gażowanie i budowanie zau­fa­nia, może­my budować trwałe relac­je, nie tylko ze współpra­cown­ika­mi, ale także z part­nera­mi biz­ne­sowy­mi. Ważne jest, by utrzymy­wać pro­fesjon­al­izm, pra­cow­ać nad kon­struk­ty­wnym rozwiązy­waniem kon­flik­tów i rozwi­jać sieć kon­tak­tów, ponieważ dzię­ki temu moż­na osiągnąć sukces zawodowy oraz z powodze­niem real­i­zować cele, zarówno indy­wid­u­alne, jak i zespołowe. Michael Bun­gay Stain­er pod­kreśla, że o sukce­sie i szczęś­ciu w dużej mierze decy­du­je jakość relacji zawodowych — warto zatem, zami­ast pole­gać na przy­pad­ku, zacząć tworzyć możli­wie najlep­sze relacje.

Książ­ka “Jak pra­cow­ać niemal z każdym” jest pewnego rodza­ju prze­wod­nikiem, dzię­ki które­mu krok po kroku dowiadu­je­my się co jest ważne w relac­jach, jak nad nimi pra­cow­ać i jak o nie dbać. Autor daje wskazów­ki na tem­at rozmów, które każdego dnia toczymy w środowisku biz­ne­sowym. Budowanie relacji bywa trudne, ale z pomocą książ­ki może­my wypra­cow­ać u siebie pewność siebie w roz­mowie, by współpra­cow­ać i naw­iązy­wać relac­je (niemal) z każdym. 

Przewodnik z zadaniami do wykonania

Kiedy otrzy­małam książkę i zobaczyłam jej niewiel­ki for­mat oraz duże litery, w pier­wszej chwili pomyślałam, że sko­ro tutaj tak niewiele tek­stu, to pewnie także niewiele infor­ma­cji. Muszę przyz­nać, że się pomyliłam. Autor napisał książkę prostym, zrozu­mi­ałym dla każdego językiem i zebrał w niej same najis­tot­niejsze infor­ma­c­je, które mogą być użyteczne dla każdej oso­by w środowisku biz­ne­sowym, a moim zdaniem, także pry­wat­nie. Już po zapoz­na­niu się z kilko­ma pier­wszy­mi stron­a­mi wiedzi­ałam, że będę czy­tać z ołówkiem w ręku. Nie myślałam jed­nak, że poza­kreślam coś niemal na każdej stron­ie: cieka­wost­ki, cytaty warte zapamię­ta­nia, tech­ni­ki doty­czące naw­iązy­wa­nia i utrzymy­wa­nia relacji, ćwiczenia do wykonania.

W książce mamy mnóst­wo zadań, dzię­ki którym od razu może­my trenować nasze umiejęt­noś­ci — warto je robić, ponieważ dzię­ki nim książ­ka zysku­je trochę inną for­mę, bardziej “warsz­ta­tową”, umożli­wia­jącą pracę nad sobą, właś­ci­wie od razu. Książkę “Jak pra­cow­ać z (niemal) każdym pole­cam osobom, które prze­by­wa­ją w środowisku biz­ne­sowym, mają ciągły kon­takt z klien­ta­mi lub ściśle współpracu­ją z inny­mi pracownikami/zespołami. To przy­dat­ny prze­wod­nik dla man­agerów, osób zaj­mu­ją­cych się obsługą klien­ta, project man­agerów czy pra­cown­ików HR

Za możli­wość przeczy­ta­nia książ­ki dzięku­ję Wydawnictwu Stu­dio Emka

Sprawdź także:

  1. MIEJ MNIEJ. JAK ŻYĆ PROSTO I SZCZĘŚLIWIE? — NATALIA KRAUS-KOWALCZYK